Truca: 93 343 52 00
 

RUTA DELS PINTORS IMPRESSIONISTES A LA PROVENÇA FRANCESA

  • Durada: 5 dies

RUTA DELS PINTORS IMPRESSIONISTES
A LA PROVENÇA FRANCESA
Acompanyats de la pintora Mariona Millà

Reserva ara Pregunta

Dia 1
DILLUNS, 29 DE JUNY: BARCELONA – ARLES.

 

Ens presentarem al punt de trobada, per sortir a les 07.00 hores amb l’autocar amb direcció Perpinyà i destinació Arles. Dinar lliure pel camí. Arribarem a Arles on coneixerem el llocs que va immortalitzar Van Gogh amb els seu quadres, com La Plaça de Fòrum, on podrem reconèixer “ Le Café le Soir”, el Pont de Trinquetaille i el Moll de Ródano, lloc on recordarem la “nuit Etoilée” , La Plaça Lamartine i on es fàcil veure “la maison Jaune”. També visitarem l’ Espace Van Gogh, antic hospital on va ser ingressat i on va pintar quadres tant coneguts com “Le Jardin de la Maison de Sante”. A la carretera al llarg del canal d’Arles a Bouc, és on aquest genial pintor va pintar “Le Pont de Langlois avec des femmes lavantes”. També podrem veure Les Arenes d’Arles, el seu amfiteatre i el Teatre Romà.
Sopar.

Acte artístic de la jornada: Pintura en directe de l’artista Mariona Millà, (nocturn). Interpretació pictòrica contemporània del quadre “Café la Nuit” des del mateix lloc que el pintà Van Gogh.

Retorn a l’hotel i allotjament.

Dia 2
DIMARTS, 30 DE JUNY: ARLES – AIX EN PROVENCE.

 

Esmorzarem a l’hotel. Sortirem cap Aix en Provence, ciutat natal de Paul Cézanne. A la ciutat hi ha 5 itineraris marcats amb “C” de Cézanne que ens conviden a seguir la seva pintura. A partir de 1887, Cézanne va llogar una habitació en el Château Noir, situat en la Cour du Pistachier, on va deixar el material i les obres que va pintar als voltants de la propietat, prop de la pedrera de Bibémus. Les seves fonts principals d’inspiració van ser: la casa María que es troba en el camí, la cisterna, el pou, el bosc baix, els pins, les roques i les coves, i per descomptat, la muntanya Sainte-Victoire que va pintar des de la carretera de Tholonet. Avui podrem visitar la zona i veure el palau des de fora. Visitarem la Casa de Jas de Bouffran, casa familiar dels Cézanne i monument històric des de el 2002. Al saló oval Cézanne va pintar directament sobre els murs dotze obres com “Les Quatre saisons”, el retrat del seu pare “Louis Auguste de Cézanne”, etc.. Entre els paisatges més apreciats per Cézanne està la muntanya de Sainte-Victoire, la seva preferida, duent a terme nombroses composicions en què la protagonista és la muntanya vista des de diferents punts com poden ser el camí de Tholonet o la Pedrera Bibémus, lloc on va impressionar molt al pintor, per les seves formes caòtiques, que va reflectir amb “Le Rocher Rouge”.

Acte artístic de la jornada: Pintura en directe de l’artista Mariona Millà, (diürn). Interpretació pictòrica contemporània del quadre ”La muntanya de Sainte-Victoire”, o “Le Rocher Rouge” (On vagi millor per aturar-nos i seure), des del mateix lloc que el pintà Paul Cézanne.

Veurem el Pont dels Trois Sautets situat a 3 km al sud-est de Aix, en direcció a Meyreuil, aquest bell pont d’un arc del segle XVII es diu així perquè per travessar-ho calia saltar tres vegades. Des de la seva riba, Cézanne va pintar “Les Baigneurs” (1905), que més tard va inspirar les famoses “Demoiselles d’Avignon” de Picasso. Ens dirigirem a fer la visita de l’estudi-museu de Cézanne. Després de la venda de la propietat del Jas de Bouffan, Cézanne va construir un estudi en el pujol de Lauves on crearà obres mestres. Tots els dies, el pintor es va dirigir des del seu apartament del carrer Boulegon al seu lluminós estudi. Envoltat d’un romàntic jardí, l’estudi conserva intacta la memòria de l’artista. Cézanne va instal·lar el seu cavallet en diverses ocasions prop del camí de la Marguerite i va escollir el punt de vista més elevat en relació a la muntanya. Va tornar diverses vegades entre 1902 i 1906 per acabar 11 olis i 17 aquarel·les avui conservades en museus de tots el món i en col·leccions particulars. També veurem la Catedral de Saint Sauveur, construïda entre els segles V i XVIII, i que Cézanne veia cada dia al dirigir-se al seu estudi de Lauves.

Sopar i allotjament.

Dia 3
DIMECRES, 01 DE JULIOL: AIX EN PROVENCE – ANTIBES.

 

Esmorzarem a l’hotel. Avui ens dirigirem cap Antibes on visitarem el Museu Picasso, al castell Grimaldi. A més de la bellesa del lloc, és un museu molt íntim en quan a l’exposició d’obres de Pablo Picasso. També gaudirem del port fortificat i les muralles Vauvan del segle XVIII, declarat Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO. Més tard sortirem cap a Grasse, capital del perfum, on si podem visitarem el Museu Internacional de Perfumeria, però el veritable encant és el microclima especial que fa que llueixin en els seus camps gessamí i lavandes. Grasse també és una ciutat medieval fundada al segle VII que posseeix autèntics tresors de l’arquitectura genovesa i provençal: palauets i cases restaurades dels segles XVII i XVIII, carrerons estrets i laberíntics que condueixen a una bella catedral, porxades, arcades, places amb fonts plenes d’encant, La Catedral Notre Dame du Puy. De fet, la ciutat de Grasse ha estat condecorada com a Vila d’Art i d’Història pel Ministeri de cultura, com a premi al valor del seu patrimoni. Continuarem fins a Cagnes sur Mer per visitar el Museu Renoir, situat en el cor d’una bella zona d’oliveres i cítrics, i descobrirem una vista panoràmica que s’estén fins a Cap d’Antibes. Aquesta casa Museu, va ser l’últim estatge d’ Auguste Renoir. Una casa típica de la costa mediterrània, on hi ha diverses obres de l’artista així com els seus objectes personals. Amb les seves col·leccions, 14 pintures originals, escultures, mobles i estudi, és un commovedor testimoniatge al món creatiu i familiar del mestre impressionista que va passar els últims 12 anys de la seva vida a Cagnes sur Mer.

Sopar i allotjament a l’hotel.

Dia 4
DIJOUS, 02 JULIOL: ANTIBES / GRASSE – SAINT REMY DE PROVENCE.

 

Esmorzarem a l’hotel. I a l’hora convinguda sortirem cap a Beaux de Provence. El poble medieval s’alça a la meitat de la carretera que creua els pujols dels Alpilles, a 4 quilòmetres de St. Remy de Provence i la seva ciutat romana Glanum. Situada a la part alta dels pujols, vigilant les pedreres abandonades i amb la mirada posada en el mar Mediterrani, aquesta ciutadella medieval és una de les destinacions turístiques més conegudes de la Provença. Entre els edificis més importants destaquen el Palau de la Tour de Brau, del segle XV, a l’entrada de la ciutadella, la capella de Saint-Blaise, bell exemple del romànic provençal, la Chapelle Castrale, església principal de la ciutat, les torres de defensa de la muralla (la poderosa torre de l’homenatge, la torre Sarrasine i la torre Paravelle). Visitarem el Chateaux de Beaux de Provence, el castell és mes significatiu d’aquesta àrea, situat en un lloc inexpugnable i on podrem veure les antigues maquinàries d’assalt als castells. Continuarem fins a Saint Remy de Provence, la ciutat se situa en un antic emplaçament celto-ligur que va ser successivament poblat per totes les poblacions de l’antiguitat. Després que els romans conquistessin el que avui és Provença i França, van ocupar el lloc creant la ciutat romana de Glanum. El casc antic posseeix edificis i restes romanes, romàniques, medievals i del renaixement i la il·lustració, per la qual cosa visitar-ho, recórrer simplement els seus carrers ja suposa un viatge en el temps, un passeig per un museu viu sota la llum de la Provença. Visitarem el Monestir de Saint Paul de Mausole, d’estil romànic del segle XI i XII, és molt conegut per la bellesa del seu claustre, però sobretot per haver albergat a Vincent Van Gogh en 1889. El lloc destaca per la calma i per la bellesa del seu petit pati.

Acte artístic de la jornada: Pintura en directe de l’artista Mariona Millà, (nocturn). Interpretació pictòrica contemporània del quadre ”La Nuit Étoilée”, des del mateix lloc que el pintà Vincent Van Gogh.

Sopar i allotjament a l’hotel.

Dia 5
DIVENDRES, DIA 03 JULIOL: SAINT REMY DE PROVENCE – BARCELONA.

 

Esmorzarem a l’hotel. Avui continuarem fent la visita d’aquesta encantadora localitat on destaca el Museu des Alpilles. Visitarem l’ hotel Estrine, palau del segle XVIII que alberga un centre d’interpretació de Vincent Van Gogh i les seves pintures. També veurem la Col·legiata de Sant Martin, una de les poques obres gòtiques en la Provença que es va desplomar en 1818 i va ser reconstruïda en 1821. Més tard veurem les places, llocs on es reuneixen l’arquitectura i l’ambient provençal típic, amb bars i restaurants on descansar a l’estiu i abrigar-se a l’hivern amb un pastis o un dolç, com la plaça Jules Pelissier, la plaça de la Republique o la plaça Favier. Temps lliure per compres.
A l’hora convinguda iniciarem el camí de tornada al nostre origen després d’haver gaudit d’un viatge ple de cultura, història i pintura.

Fi del viatge.

  • INCLOU

* 4 nits d’allotjament en hotels 3* sup a totes les ciutats excepte a Grasse on serà en un hotel de charme.

* Règim d’allotjament i esmorzars a l’hotel.

* Mitjà Pensió durant tot el viatge.

* Autocar privat amb conductor.

* Guia acompanyant de Baraka.

* Guies locals a les ciutats on són obligatoris.

* Assessorament, explicacions artístiques i pintura en directe durant tot el viatge per part de la pintora Mariona Millà.

* Propines a guies locals i conductors.

* Entrades als monuments.

* Assegurança de viatge i anul·lació.

* Tot l’especificat en el programa.

  • NO INCLOU

* Extres en els hotels tal com minibar, telèfon, etc.

* Begudes en els àpats.

* Tot allò no especificat en el programa.


Recomanació pràctica de la pintora Mariona Millà per fer el viatge artístic:

Per observar les obres d’art als museus convé fer-ho o bé a ull nu o amb ulleres adequades per veure-hi a totes les distàncies. A l’aire lliure i per mirar els paisatges i indrets on s’inspiraren els artistes, convé també fer-ho o bé a ull nu o ulleres adequades per totes les distàncies. Les ulleres de sol només per al descans dels ulls. No per observar, doncs, ens canvien i tenyeixen els colors. És imprescindible el barret o gorra sobretot que tingui bona ala o visera! Això protegeix els ulls i pot substituir les ulleres de sol durant les estones d’observació.

Utilitzem cookies per garantir que tingui la millor experiència al nostre lloc web.
Més informació