Truca: 93 343 52 00
 

RUTA HANDEL A ITÀLIA: Roma i Nàpols 
amb Joan Vives

  • Destinació: Europa, Itàlia
  • Durada: 5 dies
  • Sortida: 11/06/2020
  • Arribada: 15/06/2020
  • Preu: 1980€

Quan Handel tenia poc més de 20 anys, va tenir l’oportunitat atzarosa de viatjar a Itàlia. Allà, durant quasi quatre anys, va connectar amb la realitat musical del país que havia inventat l’òpera i el baix continu. A part, a Roma va disposar d’alguns dels millors cantants d’Itàlia i de l’Orquestra que dirigia el gran violinista A. Corelli. El resultat final és que, durant aquesta etapa de la seva vida, Handel va forjar l’estil brillant, la gran bellesa melòdica i l’opulent força expressiva que avui el fan tan estimat. Visitar Roma i Nàpols ens farà entendre una mica més l’obra Handel, però alhora conèixer de primera mà l’espai on van treballar alguns dels més grans genis que van forjar el Barroc musical, com Scarlatti o Pergolesi. El nostre viatge ens porta a recórrer els punts més importants on Handel va passar els seus dies a la capital italiana, Roma, on trobarem també altres indrets relacionats amb compositors importants de música clàssica. A Nàpols ens esperen altres espais molt lligats a la tradició musical, així com el Teatro di San Carlo, on gaudirem d’un espectacular concert amb la famosa mezzo-soprano Joyce Di Donato. Per rematar, el recorregut sinuós que farem resseguint la costa amalfitana ens deixarà en el record uns bells paisatges allà on el mar es troba amb la terra. Inclou concert!

ENS ACOMPANYA… Joan Vives
Músic, locutor-redactor de Catalunya Música i divulgador musical.


Grup mínim necessari: 20 persones

Reserva ara Pregunta


TRANSPORTS

VOLS 

DATA

ORIGEN

DESTINACIÓ

SORTIDA

ARRIBADA

11/06/2020

Barcelona

Roma

9:40

11:30

15/06/2020

Nàpols

Barcelona

22:05

00:10 (+1)

AUTOCAR

Els desplaçaments interns els farem en confortable autocar, incloent-hi el viatge entre Roma i Nàpols, que realitzarem el matí del dia 13 de juny. Amb un total de 219 Km, el trajecte es farà amb una durada estimada de 2:30 hores. 

També realitzarem en autocar la visita a la propera ciutat de Sorrento (aprox. 1 hora).


Dies 1, 2 i 3
ROMA

 

 Chiesa San Giovanni Letrano (UNESCO), és la catedral de la diòcesi de Roma, on es troba la seu episcopal, i també lloc on Handel va tocar l’orgue per primera vegada. La seva arquitectura és imponent, obra de l’arquitecte italià Francesco Borromini i en estil paleocristià i barroc. Com a dada curiosa, el complex de l’església i els edificis propers tenen estatus d’extraterritorialitat dins de l’estat italià, essent propietat de la Santa Seu. És una de les set esglésies del pelegrinatge a Roma, per gaudir de la indulgència plenària en Any Sant. El seu interior guarda les restes de 22 papes, l’últim d’ells, Lleó XIII.

 Chiesa di Santa Maria di Montesanto. Obra de Bernini, està situada a la Piazza dei Popolo, i és el lloc on Handel estrenà alguns motets. Se l’anomena col·loquialment l’església dels artistes, arran d’una iniciativa de l’any 1941 de celebrar l’eucaristia amb la participació de representants del món de la cultura i l’art. Tot i tenir alguns trets diferents, és la “bessona” de l’església de Santa Maria dei Miracoli.

Palazzo Valentini. Aleshores conegut com a Bonelli, Handel hi va viure molts mesos treballant al Servei del príncep Ruspoli. Com a dada destacable, en el primer pis del Palau s’hi van fer algunes estrenes d’obres, dirigides per Corelli. Actualment acull la seu de la Província de Roma i la seva prefectura. 

Palazzo della Cancelleria (UNESCO), era el domicili habitual de Corelli a la ciutat de Roma. Actualment és la seu del Tribunal Suprem de la Signatura Apostòlica. Singularment és el primer Palau de Roma que es va erigir completament nou, sota les normes del nou estil Renaixentista, i a dins s’hi pot veure un mural d’enormes dimensions executat per Vasari, i un petit teatre privat, on el 1707 es va fer un duel musical entre Domenico Scarlatti i George Friederich Handel, quan ambdós tenien 22 anys. Va ser un concurs de teclat organitzat pel cardenal Ottoboni, aprofitant la visita a Roma del compositor. Tot I que no se sap què van interpretar, Scarlatti va ser el campió tocant el Clave, però Handel es va imposar tocant l’orgue.

El panteó de Roma o d’Agripa (UNESCO). Un dels edificis de l’Antiga Roma més ben conservats, construït en origen com a temple dedicat a tots els deus (pan-theon). En aquest bell edifici hi trobarem les restes de Corelli. La façana està formada per setze fines columnes fetes de granit egipci i la seva cúpula és un prodigi arquitectònic. Només hi ha una entrada de llum, l’òcul situat a la part superior de la semiesfera. L’efecte de la llum que hi penetra ha captivat molts estudiosos.

Palazzo Barberini. Ha passat a la història de la música clàssica per ser el lloc on es van representar les primeres òperes romanes. Construït el s. XVII per la família Barberini, va ser Venut a l’estat Italià després de la segona guerra mundial.

Santa Maria in Vallicella, també anomenada Chiesa Nuova, es troba al costat de l’Oratorio dei Filippini, va ser testimoni de l’estrena del primer oratori cantat. Podrem gaudir de les obres magnífiques que s’hi troben al seu interior, algunes de les quals de Caravaggio, Pietro da Cortona o Rubens.

Dies 3,4 i 5

NÀPOLS

La Ruta per Nàpols ens porta a resseguir, entre altres punts històrics vinculats amb la música, la ubicació d’alguns dels 4 famosos “Conservatoris” (denominació italiana dels orfenats) que es van convertir ja al segle XVII en prestigioses escoles de música per als seus interns i d’on varen sorgir alguns dels compositors i cantants més cèlebres del barroc napolità.

Chiesa della Pietà dei Turchini. Aquesta petita església, situada a la Rua Catalana, acull al seu interior dues pintures rellevants: “El descobriment de la veritable creu de Santa Helena”, de Luca Giordano, i “La Sagrada Família” de Caracciolo. La confraria de la Incoronatella, que la va crear, hi va fundar un orfenat que instruïa als nens en l’art, especialment música i cant. En aquest Conservatori hi varen estudiar compositors com Provenzale o Spontini. Tot i que ja no es manté l’orfenat, actualment l’edifici es dedica als concerts, especialment de música clàssica napolitana. 

Palazzo Barbaja. Llar de Domenico Barbaja, un famós empresari teatral del Napols del s.XIX, entre els anys 1815 i 1822 el va freqüentar el compositor Gioacchino Rossini, mentre tenia contracte que el va portar a escriure una òpera a l’any des de “Elisabetta regina d’Inghilterra” (1815) fins a “Zelmira” (1822). 

Chiesa di Santa Maria della Colonna, antic conservatori Poveri di Gesù Cristo, té un estil barroc, iniciant-se la seva construcció el 1580, com a part d’un complex religiós destinat, com en el cas de la Pietà dei Turchini, a un orfenat que posteriorment va esdevenir escola de música. Actualment es troba en mal estat i ha estat des consagrada, però malgrat tot no deixa de ser un testimoni de la gran quantitat de genis que hi varen estudiar, com ara Pergolesi, Jommeli, Porpora o fins i tot el català Domènec Terradellas.

Palazzo di Sangro i Capella Sansevero. El Palau, d’estil tardà renaixentista, va ser construït com a residència familiar del dic de Torremaggiore el s. XVI. La seva història està tacada de sang, ja que el compositor Carlo Gesualdo hi va assassinar la seva primera dona, Maria d’Avalos i el seu amant. Aquest tràgic fet va ser el detonant de la construcció de la capella, adjacent a l’edifici civil i un dels principals museus de Nàpols actualment, on es poden veure obres cabdals de l’escultura com el Crist Velat de Giuseppe Sanmartino.

Chiesa di Sant’Onofrio alla Vicaria comparteix una història similar amb les altres esglésies-Conservatori napolitanes, però en aquest cas la missió social estava destinada a les dones maltractades. Al segle XVII es va fundar el Conservatori de San Onofrio in Capuana, per a petits captaires. Tanmateix, tenia també una importància considerable ja que, a part d’haver estat dirigit per Alessandro Scarlatti i Francesco Durante, hi varen estudiar Farinelli i Paisiello  entre altres. 

Palau Reial de Nàpols. Grandiós edifici al bell mig del centre històric de la ciutat, el complex acull diversos edificis I jardins, com el Teatre San Carlo. El Palau va ser residència dels virreis espanyols i després de la dinastia borbònica durant més de cent anys. A la seva capella palatina hi va treballar Scarlatti, Pergolesi i Paisiello, entre d’altres. Avui en dia, encara de vegades s’hi fan concerts, I com a curiositat, s’hi troba el pessebre del Banco di Napoli.

Teatre de Sant Carles, és el més important de Nàpols i un dels més famosos del món. També ostenta el títol del teatre més antic d’òpera en actiu del món. Per les seves dimensions I estructura ha estat el model a seguir per als següents teatres d’Europa.

CONCERT AL TEATRO DI SAN CARLO DE NÀPOLS

Concert de JOYCE DI DONATO / IL POMO D’ORO

Teatro di San Carlo

Director | Maxim Emelyanchev

Mezzo soprano | Joyce Di Donato 

“My Favourite Things” - Àries de Claudio Monteverdi, Christoph Willibald Gluck, George Frideric Händel i Henry Purcell.

Quin millor títol per a un concert que enllaci les millors perles del melodrama barroc? Il Pomo d’Oro, del compositor Antonio Cesti i del llibretista Francesco Sbarra, és de fet l’obra més extraordinària del segle XVII per l’amplitud (cinc actes configurats en dos dies successius) i per a l’ús de mitjans: gairebé cinquanta cantants, cors, extres per no acabar-se’ls, lleons i elefants, danses i jocs de caça. Es va compondre amb motiu del matrimoni de Leopold I d’Àustria amb la princesa Margarida d’Espanya, i va donar lloc a una sèrie de celebracions i festes que van durar gairebé dos anys.

A través de les àries més famoses del període barroc, ens emocionarà l’extraordinària veu de Joyce DiDonato, però sobretot ens farà reviure aquell meravellós segle.

SORRENTO I LA COSTA AMALFITANA (DIA 5)

Abans de tornar i després de l’esmorzar del darrer dia, el nostre autocar ens portarà cap a Sorrento per fer una breu parada i conèixer aquesta població, anomenada “dels jardins de cítrics”. Al seu nucli històric es poden apreciar les restes dels seus orígens romans, amb una muralla de l’any 500, dins de la qual se situa la Catedral, reedificada al s. XV i que té una façana neogòtica, i l’església de Sant Francesc d’Assis, amb un destacable claustre del Trescento, amb pòrtic d’influència àrab. 

Continuarem per la carretera resseguint la Costa Amalfitana, encarada cap al Mar Tirrè i que s’esté al llarg del golf de Salerno, fins a arribar a Amalfi. El camí és com un balcó suspès entre el mar blau cobalt i els pendents de les Lattari, les muntanyes que s’enfonsen a l’aigua, creant una successió de valls i cales, platges i terrasses cultivades amb cítrics, ceps i oliveres. Un ambient únic, tutelat per la UNESCO, com a Patrimoni de la Humanitat. 

En acabar aquesta bella ruta emprendrem el viatge de tornada. 


Preinscripcions (llista d’espera): https://forms.gle/qdAq71xRYnTUFZbT7

PER REALITZAR LA RESERVA S’HA D’EFECTUAR UN DIPÒSIT DE 800 € (per persona en hab. Doble) ó 950 € (per persona en hab. Individual) DEL TOTAL DEL VIATGE, ABANS DEL DIA 29 DE FEBRER DE 2020 I LA RESTA ABANS DEL 3 DE MAIG 2020.

CALDRÀ INDICAR EL NOM COMPLET DE LA PERSONA O PERSONES INSCRITES, DNI I UN TELÈFON DE CONTACTE, I FER L’INGRÉS AL COMPTE DE BARAKA CLUB DE VIATGES:

BANC SABADELL ES62 0081 0016 11 0002275536

Donat que és un viatge amb molta demanda i places limitades, s’aconsella consultar la disponibilitat

abans de fer l’ingrés.

NOTA. LA RESERVA DE PLAÇA ES CONSIDERARÀ CONFIRMADA UN COP FORMALITZAT EL PAGAMENT, MOMENT EN EL QUE S’ADJUDICARAN ELS SEIENTS DE L’AUTOCAR I ELS DELS CONCERTS EN EL CAS DE LES ENTRADES QUE SIGUIN NUMERADES.


Despeses de cancel·lació:

A partir del pagament de la reserva, el 100% del bitllet d’avió, més els següents percentatges sobre l’import total:

De 15 a 11 dies abans de la data de sortida = 5%
De 10 a 3 dies abans de la data de sortida = 15%
Dins de les 48 prèvies a la sortida = 25%
Després = 100%

NOTA – Coneguda la desestimació, l‘agència retornarà al consumidor les quantitats que hagués d’abonar, deduïdes les despeses de gestió i, en el seu cas, les despeses d’anul·lació justificades i les penalitzacions.

Viatge subjecte a les condicions generals especificades a www.baraka.cat

NOTA: RECORDEM QUE S’INCLOU ASSEGURANÇA DE CANCEL·LACIÓ QUE COBREIX UN GRAN NOMBRE DE MOTIUS DE CANCEL·LACIÓ. POSEM A LA SEVA DISPOSICIÓ AQUESTA ASSEGURANÇA PER SI VOLEN CONSULTAR-LA EN DETALL. NOMÉS ENS L’HAN DE DEMANAR.

 

Descarregar fitxa

Preu per persona en habitació doble: 1.980 €
Suplement individual: 465 € (places molt limitades degut a la coincidència amb l’Eurocopa de futbol. Recomanem compartir habitació si és possible).

Grup mínim necessari: 20 persones.

  • INCLOU

  • Vols directes Barcelona – Roma i Nàpols-Barcelona en classe turista
  • Hotel 4* a Roma i Nàpols.
  • Esmorzars als hotels.
  • Mitja pensió.
  • Autocar privat amb conductor i aire condicionat aeroport-hotel-aeroport.
  • Assessorament i explicacions durant tot el viatge del sr. Joan Vives.*
  • Documentació del viatge
  • Xerrada prèvia al viatge
  • Acompanyant de Te de Tertúlia/Baraka.
  • Propines a guies locals i conductors.
  • Entrades als monuments i visites especificades al programa.
  • Entrades de categoria Platea Poltronissima al Teatro di San Carlo.
  • Assegurança de viatge i cancel·lació Baraka.
  • Taxes d’aeroport.
  • Auriculars per escoltar millor les explicacions.
  • Tot l’especificat al programa.

  • NO INCLOU

  • Extres en els hotels tal com minibar, bugaderia, telèfon, …
  • Àpats que coincideixin en horari de vol o d’aeroport.
  • Begudes en els àpats.
  • Tot allò no especificat en el programa.

  • ÀPATS

  • Tots els allotjaments tenen inclòs l’esmorzar.
  • S’inclou mitja pensió (normalment dinars).

  • ALLOTJAMENTS PREVISTOS (o similars)

ROMA – Hotel Art 4* (2 nits) - Un hotel de disseny creat a partir d’un antic col·legi, on es barregen magisltrament allò sagrat i profà, antic i modern, amb colors vius i jocs de llum i on l’art és el protagonista indiscutible. 

NÀPOLS – Hotel Exe Majestic 4* (2 nits) - Elegància i tradició en una de les zones més dinàmiques i segures de la ciutat. Al cor de Nàpols, al Costat de la zona marítima i envoltat de les botigues més exclusives de la ciutat. 

Informació relacionada

* El Sr. Vives estarà amb nosaltres durant el transcurs del viatge, a excepció del darrer dia, i no podrà acompanyar-nos a fer el recorregut per la Costa Amalfitana, que constitueix un complement turístic a la ruta per la seva bellesa.

Utilitzem cookies per garantir que tingui la millor experiència al nostre lloc web.
Més informació